Пайова участь у розвитку інфраструктури міста Тальне

 

17.02.2011 року ввійшов в дію ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»( далі - Закон), до того часу діючий ЗУ « Про планування і забудову територій» втратив свою силу. З 01.01.2013 року набрала чинності норма, встановлена ч.3 ст. 40 Закону згідно якої пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, яка полягає у перерахуванні замовником до прийняття об’єкта в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної  інфраструктури.

Згідно п. 2 ст. 40 замовник, який має намір забудови земельної ділянки у місті, зобов’язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. До пайової участі не залучаються замовники будівництва у разі будівництва:

  • об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державно або місцевих бюджетів;
  • будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
  • будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
  • індивідуальних (садибних) житлових будинків, , садових, дачних будинків загальною площею до 300кв. метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
  • об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
  • об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
  • об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру.

Рішенням міської ради № 21/6-3(2) від 20.04.2012р.затверджено Порядок визначення розміру пайової участі, яка полягає у перерахуванні коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, що складає 8% загальної кошторисної вартості будівництва (крім будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення), а для інвесторів які здійснюють будівництво (реконструкцію) житлових будинків розмір пайової участі складає 3%. Граничний же розмір згідно Закону становить 10 % для нежитлових будівель, а 4% -  для житлових будинків. Даний Порядок розміщений на сайті Тальнівської міської ради для інформування мешканців міста та був опублікований у газеті «Поле честі» від 04.05.2012р. на сторінці 6.

На підставі звернення замовника будівництва  до органу місцевого самоврядування про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта з техніко-економічними показниками, укладається договір не пізніше, ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об’єкта в експлуатацію.

 Кошти, які отримано як пайова участь у розвитку зазначеної інфраструктури міста можуть використовуватися виключно для створення і розвитку такої.

           До 01.01.2013 року до повноважень виконкому належало прийняття рішень про введення об’єкта нерухомості в експлуатацію з подальшим оформленням права власності на нього. При цьому орган місцевого самоврядування володів такою інформацією і питань щодо сплати пайової участі замовниками будівництва не виникало. В зв’язку з тим, що з 1 січня 2013р. оформленням права власності займається новостворена Реєстраційна служба Тальнівського районного управління юстиції, замовники будівництва звертаються безпосередньо до неї, інформація про дату прийняття об’єкта в експлуатацію до міської ради не поступає. Тому на замовників будівництва покладено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» зобов’язання письмово інформуватиорган місцевого самоврядування протягом семи календарних днів з дня реєстрації  про початок виконання будівельних робіт або з дня набуття права на виконання таких робіт (ст.. 36 п. 7) та  з дня прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (ст.. 39 п. 11). Дана норма носить імперативний характер.

Деякі суб’єкти господарювання, які проводять реконструкцію об’єкта, не завжди правильно трактуютьзначення слова «будівництво» та вступають в суперечки стосовно «забудови земельної ділянки». Надаємо роз’яснення, які чітко виписані в цьому ж Законі, але замовники будівництва чомусь звертаються лише до ст.. 40.

 Отже, у  розділі IIIст.. 10 п. 3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» висвітлені дані питання: «Фінансування робіт з розроблення необхідної проектної документації, планування та забудови окремих земельних ділянок, на яких власники або користувачі мають намір здійснити нове будівництво, реконструкцію, реставрацію капітальний ремонт об’єктів будівництва (далі-будівництво), та внесення відповідної інформації до містобудівного кадастру здійснюється за рахунок коштів таких осіб або інших джерел, не заборонених законом.

Також звертаємося до тлумачення терміну « будівництво», спираючись на Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів. Будівництво – це нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація та капітальний ремонт об’єктів будівництва.

Що ж стосується тлумачення терміну «Забудова», то має розумітися нове будівництво або реконструкція з виходом за межі фундаменту у плані, а під «перебудовою» має розумітися реконструкція, так як її визначення передбачає перебудову вже введених в експлуатацію обкатів будівництва, якщо вона не виходить за межі фундаменту у плані об’єкта. Таким чином, одне відрізняється від іншого лише тим, що одне здійснюється з метою створення нового, ще не введеного в експлуатацію, як це є очевидно, а інше з метою удосконалення, підвищення ефективності і т.д., вже побудованого і введеного в експлуатацію.

        Виконкомом Тальнівської  міської ради надано таку інформацію з метою інформування мешканців міста для виконання вимог чинного законодавства.

 

Керуючий справами виконкому          Марченко О.М.